Team

Tijdens dit project zat ik in een team samen met Jesse, Remmel en Noa. In het begin van de periode kende ik mijn teamgenoten nog niet zo goed waardoor de samenwerking in het begin niet goed ging. Maar naar mate de periode verder ging leerde ik mijn teamgenoten kennen en ging de samenwerking beter waardoor we ook onze opdracht beter konden uitvoeren. 

Opdrachtgever

De opdrachtgever en contactpersoon tijdens dit project was Johan Nobbe. Johan is een salesmanager voor het bedrijf Refood. ReFood is een bedrijf dat zich inzet om voedselverspilling tegen te gaan. ReFood zet voedselresten om in duurzame energie, zoals groene stroom. Door het inzamelen van keuken- en etensresten, gebruikte (frituur)oliën en -vetten en over datum producten (ODP), in horeca, handel en industrie. ReFood heeft nu meer dan 70.000 klanten en verzamelen jaarlijks meer dan 550.000 ton levensmiddelresten. De organisatie heeft meer dan 1.000 werknemers en 400 speciale voertuigen ter beschikking. ReFood is niet alleen marktleider in Duitsland, maar is ook bereikbaar in Nederland, Groot-Brittannië en Frankrijk.

De Opdracht

Het is de bedoeling dat we als eindproduct een soort van “tekenfilm” of een “korte promotiefilm” maken van max 30 seconden waarin de “zin van zulk een dienstverlening” wordt getoond. Hierin wordt uitgelegd wat er op dit moment met het voedsel gebeurt. Dit kan dan over sociale media worden gedeeld om de markt te motiveren hieraan te beginnen. Het is dan aan de marktpartijen om de juiste speler te kiezen. Het doel van deze video is om bij het probleem van voedselverspilling meer naamsbekendheid te verkrijgen.

Plan van Aanpak en Vooronderzoek

Voordat wij aan ons eindproduct begonnen hadden wij eerst een Plan van Aanpak opgesteld waarin wij informatie hebben verzameld over de opdrachtgever, over de huidige situatie van het probleem, de eisen waar wij aan moeten voldoen, en een planning. Vervolgens hadden wij een vooronderzoek gemaakt waarin alle informatie staat weergeven die wij nodig hadden voor ons eindproduct.

Plan Van Aanpak 4 P 2
Word – 761,7 KB 15 downloads
Vooronderzoek Re Food 1
Word – 1,2 MB 14 downloads

Eindproduct

Nadat we verschillende ideeën opgesteld hadden en hadden gekeken naar met welke manieren wij de promotievideo het best zouden kunnen maken kwamen wij uit op een stopmotion video en een video op het programma 'storyboarder'.  De stopmotion video was uiteindelijk de betere oplossing, omdat daar de boodschap het duidelijkst werd. Het was ook wel een vervelende taak om alles wat we wouden vertellen in dertig seconden te moeten doen dus moesten we veel nuttige informatie afhaken maar in de video's zijn de belangrijkste punten wel besproken.

De links naar de video's zijn:

https://youtu.be/v0E-mCLWImc 
https://youtu.be/BSH5_H2w20c